Tahinli Kek - Bozkır Yöresel Ürünleri
Tahinli Kek Tahinli Tarifler
Tahinli Kek

Tahinli Kek

Tahinli Kek Tahinli Tarifler
xxx
Short Description:

Bozkır Tahini farkını fark edin


Tahinli Kek Tarifi İçin Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 2 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • Yarım çay bardağı tahin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un

Üzeri için:
  • Tahin
  • Şeker
  • İsteğe göre: ceviz, badem, fındık.
Tahinli Kek Tarifi Yapılışı

Oda ısısında yumurta ve şeker güzelce çırpılır. Daha sonra sıvı malzemeler eklenerek çırpmaya devam edilir.

Daha sonra elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya eklenir. (unu göz kararı koyuyorum hamuru boza kıvamında yapıyorum)

Yağlanmış kek tenceresine dökülen kekin üzerine badem serpilir. (badem koymak zorunda değilsiniz)

Önceden ısınmış fırında pişirilir. (Ben 150 derecede yavaş yavaş pişiriyorum daha güzel kabarıyor. 

İyice kabardıktan sonra fırın derecesini 170’e çıkarıyorum. Kızarana kadar pişiriyorum)

Daha sonra fırından çıkan sıcak kekin üzerine tahin döküp, biraz şeker serpiyoruz.

Kaynak: nefisyemektarifleri.com

Bozkır Tahin Dünyası Odun Ateşinde kara fırın Tahin seçeneklerimizden;


Kalaycıoğlu Tahin seçeneklerimizden;


Beyaz Tahin seçeneklerimizden;

0 Reviews:

Post Your Review